Thursday, October 22, 2009

persahabatan.

post ini mungkin diilhamkan dari blog seseorang. tapi post ini bukan bertujuan utk dikaitkan dengan apa-apa yg berlaku(mungkin sikit :P). post ini juga bukan bertujuan meng-follow blog seseorang itu. post ini datang dari hati. jadi ampun maaf kalau anda rase saya salah.


friendship is something yg saya sgt hargai. saya suke berkawan. saya berkawan dengan smue orang. unless org itu yg tak hingin nk kwn ngn saya. saya tak kesah. selama saya hidup, bermacam2 kawan saya jumpa. for me, kt tak sepatutnya memilih utk berkawan. mcm org cun dgn org cun je. org alim warak ngn org alim warak je. org educated ngn org educated je.

cuma mungkin susah utk kt memahami orang yg tak sekepala dgn kita. jadi kite memilih utk tidak berkawan dgn mereka. tapi manusia macam2 ragam. kt rase kt susah nk faham orang. tp cube fikir, org pun susah nk faham kita sbnrnye.

semakin kt tua, semakin kt rase persahabatan yg ade bersama kwn2 rapat kita semakin jauh. its about time maybe, at this age, semua orang dah mula melangkah ke hidup baru. smue dh ade responsibilities masing2. smue akan ada hidup masing2. tp saya percaya, persahabatan itu boleh kekal kalau berusaha dan kt mahu ia kekal. cume we need to figure out how.

saya pernah ade kawan2 rapat yg mana bila mereka ade kekasih, mereka lupakan saya. lupakan kawan2. ade juga yang pernah end up dgn lelaki yg saya pernah suke gile mase tu. saya sedih. saya marah. tapi disebabkan saya sayangkan persahabatan, saya make it work. saya maafkan mereka. saya cube memahami keadaan dan saya masih berkawan dgn mereka.

i dont really have a bestfriend. tapi i have a group of close friends yg saya sayang bangat. saya tak suka kawan2 saya sedih. saya tak suka kawan2 saya susah. saya selalu rasa nk tolong mereka sedaya upaya. saya cube tolong mana yg mampu. saya nak kawan2 saya juga happy. saya selalu doakan kawan2 saya. walaupun kadangkala mereka mengecewakan saya atau tak menghargai apa yg saya buat utk mereka.


to you and you(u know who u are), i hate to see u guys like this. i'm sure there's something that could make it work. ade orang kate lagi rapat kt dgn seseorang, lagi kuat dugaannya.

to tim, i miss u so much. aku rindu bebelan dan kesengalan ko. and how we always share our stories. mostly about families. cuz we understand each other rite? i hope ko tak lupe aku lagi.

to sitot, aku mmg kecik ati ngn ko sbb ko always busy with ur bf. takde time for us. tapi when i found out u're getting married soon and we talked on the phone, i can feel how happy u are. and i'm very very happy for u. finally ex roomate aku ni yg sgt susah to fall in love, jumpe dah 'the one' and akan dinikahkan tak lame lagi. kahwin aku nk meja VIP ok? :P

to all of u, semoga persahabatan kt kekal sampai bile2 ye. :)

3 comments:

namasayatihah said...

betul...kite fhm...kite hrp sgt kite xkn wat awk rase lost okay..hehe..kite xpenah tgl awk kn??except dulu kt utm salu alek uma la...huhu~

a z a l i a said...

haha. babe. i guess its about time. no regrets. no complaint.

:)

Hana said...

puchi: sorry, i disagree.